چگونه با نگاه کردن عملکرد رقبا را حدس بزنیم؟

چگونه با نگاه کردن عملکرد رقبا را حدس بزنیم؟

یه چیز مشترکی که بین همه بازیکنانی آماتور پوکر رایج هست اینه که اونا می ترسن که با سرنخ هایی که به حریفا می دن، خیلی سریع دست شون رو بشه و خیلی بیشتر از اینکه روی استراتژی ها تمرکز کنن، تمام انرژی خودشون رو روی این قضیه معطوف می کنن.

در ادامه این مقاله اگه با ما همراه باشید ما همه چیز رو راجب این قضیه به شما خواهیم گفت و کمک می کنیم که شما به عنوان یک بازیکن چه کارهایی رو باید انجام بدید و چه کارهایی رو نباید انجام بدید.

اولین مورد

یکی از کارهایی که ممکنه بازیکنا انجام بدن اینه که مسقتیم به چشمای شما نگاه می کنن، هدف اونا از این کارشون این هست که می خوان قدرتشون رو به شما نشون بدن. هر بازیکنی که دست خوبی داره خیلی با اعتماد به نفس به دیگران نگاه می کنه و این جوری قدرتشون رو به بقیه نشون می دن!

ولی برعکس بازیکنی که مرتب بلوف می زنه یا  ضعیف تر هست، هیچ وقت نمی تونه مستقیم توی چشمای شما نگاه کنه و دوست داره بیشتر بلوف بزنه تا عمل کنه. معمولا هیچ وقت بازیکنایی که بلوف می زنن، هیچ وقت به چشمهای حریفا نگاه نمی کنن.

یه سری دیگه از بازیکنا هستن که در هر صورت دوست دارند فقط به چیپ های روی میز نگاه کنن و یا به کارت های مشترکی که روی میز هست نگاه می کنن، شما همیشه باید عمکلرد همه بازیکنا رو روی میز در نظر داشته باشید، چرا که خیلی چیزها به دست خواهید آورد!

دومین مورد

یه وقت های هست که بازیکنی که خیلی به کسی خط نمی ده ولی همیشه نمی تونه این جوری بمونه چون شرایط تو بازی پوکر هیچ وقت مثل هم نیست!

بازیکنایی که معمولا وقت زیادی رو قبل از چک صرف می کنن، معمولا تو انتخاب شرط یا چک، یکمی معمولا شک دارن. این به معنای اینه که اونا چیزی دارن که می تونه دستی متوسط یا حتی قوی باشه و به بلوف زدن ممکنه فکر کنن.  ولی کلا بازیکنی که زود چک می کنه، معمولا دست ضعیفی داره. کال کردن سریع دست ها هم نسبتا می تونه نشونه ضعیف بودن دست باشه!

بازیکنایی هم که بلافاصله بعد از فلاپ، کال می کنن، معمولا جفت های متوسط یا پایینی دارن و با اونا نمی خوان پات رو بزرگ تر کنن.

از طرف دیگه زمان بیشتر برای تصمیم گیری، نشونه مبهمی می تونه به شمار بیاد و این بازیکنا هم احتمالا دست متوسطی دارن، چونکه به جای افزایش، کال رو انجام دادن!

سومین مورد

سعی کنید که موقع بازی به دست های رقباتون نگاه کنید. این روش ساده روی این موضوع تمرکز می کنه که رقیب با چیپ ها یا کارت هایی که داره چه کاری رو انجام می ده. ممکنه مثلا ببینید که  دستای بازیکنان مبتدی در تماس با کارت ها یا چیپ ها ممکنه لرزش داشته باشه. برای خیلی از آدم ها، این می تونه نشونه ای از اضطراب باشه و خیلی سخت می شه این استرس رو تو بازیکنان اماتور انکارش کرد.

خیلی وقتها هم هست که  بازیکن جدیدی که وارد پات بزرگ می شه و دستاش می لرزه، دستی قوی ممکنه داشته باشه ولی خوب همیشه هم نمی تونه درست  باشه. چون بعضی ها همیشه اضطراب رو دارند و تو بازی پوکر هم ممکنه که این استرس خیلی خیلی زیاد باشه!

در مورد چیپ ها هم می تونه به همین صورت باشه، مثلا بازیکنانی که دستی قوی دارند، قبل از هر کاری ممکنه که چیپ ها رو خیلی خوب تو دست بگیره ولی در مقابل بازیکنایی که دست های ضعیف تر دارند معمولا هیچ وقت به استکهایی که دارند دست نمی زنن!

یه وقتام یه سری بازیکن هستن که تو موقعیت های پس فلاپ، چیپ هایی که دارن رو محکم تو دستشون می گیرن و نشون می دن که می خوان شرط بندی کنند. ولی اونا این کار رو فقط برای ترسوندن شما از کال کردن می کنند.

تو پیش فلاپ، خیلی از بازیکنان قبل از رسیدن نوبتشون، با بالا نگه داشتن کارت هایی که دارن، به جای قرار دادن استک ها روی میز یه کاری می کنن که انگار می خوان فولد کنن. یه وقتام این کار را کاملا واضح انجام می دن و به محض رسیدن نوبت شون، آماده ریختن دست  می شن. نکته کلیدی هم تمرکز روی الگوی رفتاری نفرات و تعیین ویژگی های رفتاری اونا داره!

چهارمین مورد

دیدید سر میز یه سری از بازیکنان سرشون تو گوشی هست و مرتب می خوان که اون رو بالا و پایین کنن؟ این نشون دهنده ی اینه که دست شون انقدر بده که وقت گذروندن تو شبکه های مجازی واسشون خیلی جذاب تر هست!

تو موقعیت های پس فلاپ هم ممکنه که خیلی به اتفاقاتی که تو میز میوفته ندارن و مرتب به این ور و اون ور نگاه می کنن. البته باید اینجا اضافه کنیم که ارزیابی سطح دقت و هوشیاری بازیکنان نمی تونه الزما قدرت دستش را نشون بده ولی به نسبت می تونه نشونه ای از سطح مهارت بازیکن مورد نظر رو نشون بده.

وقتی بازیکنی اهمیتی به اتفاقاتی که سر میز میوفته رو نشون نمی ده،  در واقع تمام اطلاعاتی که شما دارید به دست میارید رو نادیده می گیرید.

پنجمین مورد

صحبت کردن در حین بازی می تونه شامل نشونه های خیلی زیادی باشه. مثلا اینکه  بازیکنی که حین بازی صحبت می کنه، نشون می ده که چقدر آروم و راحته که صحبت می کنه که نشون دهنده ی داشتن یک دست باارزش می تونه باشه. بازیکنان ممکنه صحبت هایی بکنن که دقیقا با دستی که دارن در تضاد باشه! مثلا بازیکن ممکنه نفس عمیق بکشه و بگه: «خب، فکر می کنم باید این دست رو بازی کنم.» بعد اقدام به کال یا شرط کنه. اینجا هم بازیکن در شرایطی که قوی هست، می خواد وانمود کنه دست ضعیف داره!

چگونه با نگاه کردن عملکرد رقبا را حدس بزنیم؟

فرم نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *